Oldal kiválasztása

Az embernek átlagos böngészés közben is feltűnhet manapság, hogy már sokadik weboldalon ugyanazt a terméket látja a reklámokban, és még a YouTube-on is ugyanaz bukkan fel a videók előtt. Ráadásul ez pont egy olyan termék, amit korábban megnéztünk egy webshopban! Nem kell megijedni ettől, ezt hívják remarketingnek, és ez egy nagyon hasznos marketing eszköz ma a cégeknek.

Korábban, a sütik kapcsán már esett szó a dologról, de most úgy láttam jó lenne egy külön cikkben is kifejtve a remarketing fogalma, hogy mi is ez pontosan, mert nagyon sokan még mindig nem használják ezt a modern technológia nyújtotta lehetőséget.

Röviden összefoglalva a remarketing jelentése;

A remarketing a weboldalunk látogatóinak személyre szabott megszólítását jelenti a hirdetéseinkben.

Remarketinget jelenleg leginkább a Facebook és a Google felületein szoktunk használni, mert az emberek nagy része ezeket használja napi rendszerességgel. Ennek a technológiai oldalába most nem mennék bele, mert elég komplex és számunkra most nem is fontos, a működési elve a dolognak röviden az, hogy a Facebook és Google hirdetési fiókunk generál nekünk egy linket, amit el kell helyezni a weboldalunkon, és a Facebook/Google rendszere ezután be tudja azonosítani a weboldalunk látogatóit (többek között ezt a célt szolgálják a sütik). Ezután a hirdetési felületeken már olyan személyre szabott hirdetéseket tudunk létrehozni, ami kifejezetten az adott látogatóknak szól. Erre egy gyakorlati példa a webshopok egyes termékeinek a remarketingje. Ha például egy autóalkatrész webshop beállítja ügyesen a Google-ben a remarketinget, akkor így lehetséges, hogy ha mi megnézünk egy spéci csavart a saját autótípusunkhoz az adott webshopban, akkor utána pontosan ugyanazt a csavart fogjuk látni bizonyos blogokon, weboldalakon, vagy akár a YouTube-on is, tehát bárhol ahol a Google hirdetései megjelennek.

Remarketing példa

Remarketing példa
Gyönyörűen szemlélteti a fenti példa a remarketinget; a Libri oldalán megtekintett könyv azonnal meg is jelenik a Futuristech blogon,
mert az a Google hirdetési rendszerét használja. (Ez egyébként az én blogom 😄)

De szerencsére nem csak webshopok tudják kihasználni ezt a rendszert, hanem kis kreativitással bármilyen szolgáltatást nyújtó kisvállalkozó is. Vegyünk például egy villanyszerelőt. Van egy klassz weboldala, ahol van egy Elérhetőségek aloldal, amin nyilván feltüntette az email címét és telefonszámát. Mondjuk egy Facebook remarketing segítségével ez a vállalkozó be tudja állítani, hogy mindenkinek, aki megnézte a weboldalán az Elérhetőségek aloldalt, jelenjen meg a Facebook hírfolyamában egy olyan emlékeztető hirdetés, hogy “Szia, XY villanyszerelő vagyok, érdekel még az elérhetőségem? A 01234 telefonszámon bármikor elérsz, hívj bátran ha segíthetek!”.

Ezekkel a rendszerekkel fantasztikusan személyre szabott hirdetéseket lehet készíteni, amik sokkal jobban megszólítják az érdeklődőket. De a fenti példánál maradva be lehet akár egy olyan hirdetést is állítani, amit azok látnak, akik megnézték mondjuk a vállalkozó weboldalán az árakat DE az elérhetőségeit nem. Ilyenkor lehet lőni nekik egy olyan hirdetést, hogy “Szia, XY villanyszerelő vagyok. Tudtad, hogy ha engem bízol meg a munkával, én a helyszíni szemlézés árát levonom a végső árból?” Ezzel, és hasonló megoldásokkal például sokkal könnyebben meg lehet győzni a bizonytalan érdeklődőket.

De akkor hogy tudom beállítani ezt én is a weboldalamra?

A Google és a Facebook rendszere is számos cikkel segíti a kezdő hirdetőket a követő kód elhelyezésével kapcsolatban, de ezeket itt most konkrétan írnám le, mert a weboldalak többségénél egyedi esetről van szó, ami nagyban függ a hosztingtól és a fejlesztőtől. De például a Wix, vagy a WordPress rendszerekben ez egy-egy plugin segítségével könnyebben kivitelezhető. A remarketinget technikailag viszonylag egyszerűen be lehet állítani, inkább a megfelelő üzenetek kitalálása és megfogalmazása az a terület, ahol nem árthat némi marketinges véna, vagy tapasztalat.

Én a remarketing beüzemelésében, illetve a dolog marketinges részében is nagyon szívesen segítek, ide kattintva kérjen egy árajánlatot tőlem e-mailben vagy telefonon!