Oldal kiválasztása

Rengeteg területet érintett érzékenyen a koronavírus okozta helyzet, azonban óriási lehetőségeket is rejt egyúttal. Eddig is megkerülhetetlen volt, de most már tényleg kötelező a céges weboldal, mert olyan hullámot lehet most meglovagolni vele, mint korábban soha! Két fontos szempontot mutatunk meg.

 

1. Az internetre tolódik rengeteg piac 

Ez a trend ugyan évek, évtizedek óta zajlik, azonban az elmúlt pár hónapban rendkívüli módon megerősödött az internetre költözés. Ma már tényleg szó szerint mindent az interneten keresünk, és ez a szakemberekkel, kisvállalkozókkal sincs másképp. Biztosan lehet tudni, hogy ez a folyamat a jövőben nem gyengülni, hanem erősödni fog, ezért érdemes minél hamarabb bekerülni a körforgásba. Ráadásul, minél korábban kezdjük el pl. a keresőmarketinget, annál hamarabb kerül előre az oldalunk a Google találatok között, ami értékes (érdeklődő) látogatókat jelent, teljesen ingyen.

Az online megjelenés előnyeit korábban már több cikkben is taglaltuk, érdemes lehet ezeket is elolvasni:

 

2. Olcsóbb lesz az online marketing 

A vírus helyzet miatt rengeteg cég visszafogta a marketing költéseit, illetve többen sajnos a vállalkozást is abba kellett hagyják. Azonban ez online marketing szempontból egy eddig sosem látott lehetőség. Mivel kevesebb a zaj, kevesebb cég hirdet a Facebook-on vagy a Google-ben, ezért sokkal kisebb hirdetési költséggel is szem elé lehet kerülni, alapvetően olcsóbbak lettek a kattintási költségek.

Egy másik érdekes helyzet is kezd kialakulni, mégpedig pont a megszűnő cégek kapcsán. Ugyanis a cégek megszűnésével sok esetben nem tűnik el azonnal a céges honlap sem, hanem még akár hónapokig is aktív maradhat, még úgy is, ha a Google első oldalán jelenik meg egy-egy kulcsszóra. Azonban a Google ezt nem akarja, ezért az úgynevezett kereső robotjai most egy új algoritmus alapján újra átfésülik az internetet, és kiszűrik az általuk megszűntnek vélt cégek weboldalait.

Ez egyrészről veszélyes is lehet; ha egy évek óta változatlan, statikus weboldalunk van könnyen lehet, hogy a keresőbotok kiszűrik az oldalt, és törlik a Google indexelt oldalai közül. Ezzel minden keresőoptimalizálás és találati helyezés elvész. Másfelől, ha rendszeresen karbantartjuk és tartalmilag is frissítjük a céges weboldalunkat, akkor akár komoly helyezéseket is előre ugorhatunk a tisztogatás során. Ez szintén páratlan lehetőség, érdemes legalább az oldalon lévő szövegeken frissíteni, de mégjobb, ha céges blogot vezetünk, és ott rendszeresen értékes tartalmat osztunk meg. Erre kiváló eszköz egy jól optimalizált WordPress weboldal, amilyeneket mi is készítünk. A céges blog pedig számos más szempontból is előnyös, de ez már egy másik cikk témája lesz.